رئیس‌جمهور اوکراین از کشورهای عضو ناتو خواست فشاری را علیه روسیه وارد کنند تا در پاییز سال جاری با شروط صلح مدنظر کی‌یف موافقت کند.

زلنسکی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در جریان نشست متحدان اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان با حضور «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، از کشورهای غربی خواست تا به تولید مشترک تسلیحات در خاک اوکراین از جمله پهپادها و موشک‌ها کمک کنند.

راشا تودی به نقل از رئیس‌جمهور اوکراین گزارش کرد: «برای رسیدن به این هدف، ما به بودجه نیاز داریم. ما آماده‌ایم هر چیزی را که به ما در پایان دادن به این جنگ کمک می‌کند، برای مثال اعمال فشار قاطع بر روسیه جهت رسیدن به صلح واقعی، به سرعت ترتیب دهیم.»

وی افزود: «بیایید در پاییز سال جاری به تجاوز روسیه خاتمه دهیم؛ ما به جنگ خاتمه خواهیم داد و نظم امنیتی بین‌المللی قابل‌اعتمادی را احیا خواهیم کرد.»

در ماه ژوئن، سوئیس میزبان کنفرانس صلح اوکراین بود که روسیه به آن دعوت نشد. این رویداد بیشتر حول محور «فرمول صلح» «ولودیمیر زلنسکی» رهبر اوکراین بود که تصریح می‌کند روسیه باید نیروهای خود را از تمام اراضی مورد ادعای اوکراین خارج کند، طرحی که مسکو آن را رد کرده و آن را «جدا از واقعیت» خوانده است.

مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین در بهار سال ۲۰۲۲ شکست خورد و هر ۲ طرف یکدیگر را به طرح خواسته‌های غیرواقعی متهم می‌کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، مذاکره‌کنندگانی از کی‌یف در ابتدا توافق کرده بودند که اوکراین را به کشوری بی‌طرف تبدیل کنند و بزرگی ارتش آن را محدود کنند، اما بعدا به طور ناگهانی مذاکرات را رها کردند.

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه بار دیگر تاکید کرد که حامیان غربی اوکراین به دنبال تحمیل «شکست راهبردی» به مسکو هستند و می‌خواهند کی‌یف «تا آخرین اوکراینی» بجنگند. او تاکید کرد که هرگونه مذاکره آتی باید براساس اسنادی باشد که در جریان مذاکرات سال ۲۰۲۲ در استانبول تهیه شده است.

در ادامه نشست روز جمعه در آلمان، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت واشنگتن و متحدانش به «حمایت قوی از اوکراین در مبارزه با حمله روسیه» ادامه خواهند داد و ۲۵۰ میلیون دلار دیگر از کمک امنیتی ایالات متحده را اعلام کردند.

او در پایان نشست به خبرنگاران گفت: «هیچ قابلیتی وجود ندارد که به خودی خود در این جنگ تعیین‌کننده باشد. اوکراین قابلیت‌های خود مانند پهپاد دارد تا اهدافی را در داخل روسیه هدف قرار دهد که فراتر از موشک‌های اتکمز و موشک‌های سایه توفان انگلیس هستند. اهداف زیادی در داخل روسیه هستند که اوکراین می‌تواند با قابلیت‌های خود آنها را بزند.»

مذاکرات در آلمان در حالی انجام شد که آمریکایی‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر آماده می‌شوند که می‌تواند پیامدهای مهمی برای اوکراین داشته باشد. «کامالا هریس» کاندیدای دموکرات‌ها وعده داده است در کنار اوکراین باشد، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان و رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم تاکید دارد ظرف ۲۴ ساعت و پیش از تحلیف احتمالی خودش به جنگ خاتمه خواهد داد.

کد خبر 879355
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • داریوش IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    12 10
    زلنسکی دیوانه ست میخواهد دنیا را وارد جنگ هسته ای کند وغرب اینرا فهمیده
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    10 2
    روسیه میخواست 3 روزه اکراین رو بگیره .... داستان اینه جنگ های امروزی بصورت ائتلاف است و باید ببینی پشت اون کشور کیه و بعد وارد جنگ بشی
  • احد. یاحقی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    4 0
    جنگ. روسیه با ناتو هیچ وقت تمام نمی شود. وبه جنگ هسته ای تبدیل می‌شود سازمان ناتو کشور اوکراین را. برای. ضعیف کردن روسیه. تصرف نموده است و زلنسکی. دیگر کاری نیست اوکراین تبدیل شده به میدان جنگ روسیه و سازمان ناتو به فرماندهی امریکا
  • آرش۳۸۶ IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    2 5
    زانسکی یه مزدور غربی است که قرار است نقش صهیونیست را بازی کند و ...
  • صفایی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    3 2
    اگر تاریخ اکراین بعد از فروپاشی شوروی سابق مطالعه کنید می‌بینید که چه دیوانه هایی بر او حکومت کرده‌اند و چه خرابیهایی بخصوص در هسته‌ای ببار آورده‌اند اگر اکراین هسته‌ای باقی میماند الا روسیه جرات حمله به اکراین را نداشت و حالا این دیوانه داره کشور اکراین را نابود میکنه به خاطر افکار احمقانش جنگ هم تمام شود تا دهها سال نمیتونه کشورش را بسازه بلایی که سر ما آمد فقط یک مورد 35 ساله ماهی میلیاردها تومان داریم خرج و حقوق خانواده شهدا میدیم و.....
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    3 2
    پوتین متجاوز است.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    2 2
    زلنسکی یه مرد تمام عیار است که در مقابل متجاوز مردانه ایستادگی کرد. تاریخ او را فراموش نخواهد کرد.
  • S R K IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 1
    اگه اکراین و ناتو عقب نشینی کنه پوتین بعد یه مدت ب یه کشور دیگه حمله میکنه ، روسیه قبلا ب ایران و افغانستان هم حمله کرده بود ، اگه آمریکا نبود الان چین هم ب تایوان حمله میکرد و کره شمال ب کره جنوبی ، همونطور ک عراق اولش ب ایران حمله کرد و بعد ب کویت ک آمریکا وارد عمل شد و صدام رو سرنگون کرد .